Q&A
Usein kysytyt kysymykset
-
1. Keittiöni on ihan tavallinen eikä huippuvarusteltu. Voinko silti pyytää ammattikokin työskentelemään keittiössäni?
Totta kai.
Jotta pystyn toimimaan keittiössänne, tarvitsen perusjutut, kuten toimivan lieden ja uunin, leikkuulaudan, muutaman sekoituskulhon, leivinpaperia, tuorekelmua sekä astioita, joihin lämpimänkin ruoan voi pakata jäähtymään.
Käymme nämä asiat läpi kartoituspuhelussa ennen ensimmäistä kotikäyntiä.
-
2. Kotini ja keittiöni ovat pieniä. Voinko silti pyytää ammattikokin työskentelemään keittiössäni?
Totta kai voit. No problem!
Kartoituspuhelussa käymme läpi myös keittiön varustelutason.
-
3. Noudatan erityisruokavaliota. Osaako kokki noudattaa sitä?
Käymme kartoituspuhelussa läpi myös mahdolliset erityisruokavaliot tai allergiat, jotka huomioin ruokaa tehdessäni.
-
4. Pitääkö minun miettiä kauppalista ja ostaa tarvikkeet?
Ei tarvitse – kokkipalveluun kuuluu kauppalistan laatiminen ja kaupassakäynti.
-
5. Miten minun pitäisi valmistautua kokin kotikäyntiin?
Hyvä kysymys, kiitos kun huomioit minut.
Haluan asiakkaan luona keskittyä itse pääasiaan eli ruoanlaittoon – laadusta tinkimättä. Jotta käyntini alati muuttuvissa työympäristöissä sujuu aikataulun mukaisesti toivon, että saapuessani keittiöön
- keittiön tasot ja altaat ovat siistit
- tasoilla on laskutilaa
- tiskikone on tyhjennetty puhtaista astioista,
- jäteastiat ovat tyhjät, ja että
- jääkaapissa on puhdasta tilaa ruoilleLisäksi toivon työrauhaa keittiötilassa.
-
6. Miten uskallan päästää vieraan ihmisen keittiööni/kotiini?
Kunnioittava asenne ja hienotunteisuus asiakkaan kotona työskennellessäni on minulle itsestäänselvyys ja kunnia-asia. Minua sitoo vaitiolovelvollisuus.
Puhtaus on puoli ruokaa. ”80 pinnaa meidän duunista on siivoamista”, totesi jo Kape Aihinen. Pitää paikkansa!
Itsestään selvä osa ammattiylpeyttäni on asiakkaan keittiön jättäminen parempaan kuntoon kuin mitä se sinne saapuessani oli. Siisteys on työni edellytys ja olennainen osa ammattitaitoani. Ainoa asia, mistä huomaat kokin käyneen keittiössäsi, on ilmassa edelleen leijuva ihana ruoan tuoksu.
-
7. Miten, milloin ja mistä ruoat valitaan?
Ruokalajit valitaan laatimastani sähköisestä ruokalistasta, joka muuntuu kahden viikon välein ja vaihtuu sesongeittain.
Lähetän linkin ruokalistaan asiakkaan sähköpostiin joka toinen maanantai. Valinnat tehdään kahdeksi viikoksi kerrallaan. Lähetän valinnoista muistilistan asiakkaan sähköpostiin.
-
8. Tulin sairaaksi, miten toimin?
Asiakkaalla on sairastumistapauksessa tai muussa yllättävässä tilanteessa oikeus perua tuleva käynti 24 h ennen sovittua ajankohtaa. Tämän jälkeen tehdyt viime hetken peruutukset veloitan täysimääräisinä.
Jos kotonanne sairastetaan, pyydän ystävällisesti ilmoittamaan tästä ennen käyntiäni. Erityisen tärkeää tämä on herkästi tarttuvissa taudeissa.
-
9. Mitä Pauliinan kokkipalveluun ei kuulu?
Palveluuni ei kuulu
- asiakkaan keittiön siivoaminen sinne tullessani
- asiakkaan jättämien astioiden tiskaaminen
- tiskikoneen tyhjentäminen
- keittiövälineiden puhdistus muuten kuin työn puitteissa
- jäteastioiden tyhjentäminen
- jätteiden vieminen roskikseen
- jääkaapin siivoaminen tai järjestely
- ruoka- tai muiden tilausten vastaanottaminen tai niiden sisällöstä vastaaminenToistuvista ylimääräisistä, palveluun kuulumattomista töistä veloitan 75 euroa / alkava tunti.
-
10. Miten pitkäksi aikaa kokkipalveluun sitoudutaan?
Sopimuksen allekirjoituksen jälkeen toistaiseksi voimassa olevalla vakiokokkausvuorolla on kahden viikon irtisanomisaika.
-
11. Voinko tilata vain yksittäisen kokin käynnin kotonani?
Onnistuu! Soita 044 558 5971 tai laita viestiä sähköpostilla info@pauliinankokkipalvelu.fi tai Instagramin kautta.